tisdag 14 december 2010

Dag 98-100 . 100DAGS JUBILEUM!!

Hej kära läsare!!

Ber om ursäkt att jag varit frånvarande några dagar, men ibland känns det verkligen som man hade behövt några timmar till per dygn... Har haft fullt upp å känner att jag försummat bloggen, träningen, promenaderna och inte minst min sambo... inte bra... måste lägga upp en plan för veckan tror jag ;)

Idag är dag iaf min etthundrade dag med Itrim!!! Grattis till mig och även till Amelie ;D Tiden går skrämmande fort, och jag kan säga nu att jag håller med coacherna som sa för några veckor sen att det e bäst att gå ner så mkt som möjligt medan man går på ersättningarna för det blir mkt svårare sen när man börjat äta... det e SKITSVÅRT just nu tycker jag.... Jag glömde väga mig både igår å idag men tror inte jag gått upp så mkt, det känns som jag står still +/- 0,5 kg... Men jag kanske får en chock imorgon istället å väger 80 igen :( sjukt nervös nu...

Kvällen i Helsingborg i lördags va superhärlig!! Mumsig mat med kyckling å rotfrukter, å efterrätten va olika frukter å chokladfundue... mumsigt å jäkligt smart efterrätt för mig ;)

När det va dags att bege sig så åkte vi till min syster i Höganäs å sov där. På söndagen skulle nämligen hela familjen komma dit för julmiddag/mingel så det va ju perfekt! Innan familjen kom så hann vi dock med en del.. shoppade lite på Höganäs outlet, både sportkläder å Höganäs keramik :) (köpte underställ i stl M OCH DET PASSADE!!! lite tajt men kommer sitta som en smäck i mars ;)) Sen åkte vi till simhallen med min svåger å mina syskonbarn å badade å bastade å hade det skönt..
det gick ganska bra med middagen, toast med avokado å löjrom till förrätt å det gick ju bra (åt inte toasten, bara det andra), huvudrätten så åt jag oxfilé å sallad å efterrätten va bär med sorbet... helt ok.. blev dock nån pepparkaka å lite glögg innan middagen... ajabaja...

Jag skötte dock måltidsordningen helt fel i söndags... åt en shake till frukost kl halv elva... å sen åkte vi iväg på allt vi skulle göra å jag glömde att äta så jag tryckte i mig en frukt/nötbar kl 16 när vi kom hem från simhallen... en kvart senare när jag stod å minglade med glöggen så blev jag så yr å mådde dåligt å va tvungen att sitta ner å dricka massa vatten... mkt dumt att låta det gå så lång tid emellan å ingen dricka heller...

Gårdagen så va det fullt ös på jobbet å sen åkte jag till Ribersborgs kallbadhus med två vänner å bastade å BADADE I HAVET!!!! IIIIISKAAAALLT!!! men oj så skönt det va med vinterbad!! kommer definitivt bli fler gånger :)

Idag har det också varit fullt ös på jobb, mkt nu i december månad.. blev en kycklingsallad till lunch, å annars så har jag faktiskt inte hunnit mer än att äta barer eller dricka shake både till frukost, eftermiddag å kväll... men har ätit tre frukter under eftermiddagen så det väger ju upp lite kanske... har tänkt göra lite storkok nu i veckan å frysa in så jag alltid har mat, även när jag inte varit hemma å lagat nåt... som tur e har vi väldigt bra salladsställen nära jobb så lunchen kan jag alltid fixa :) å imorgon får det bli lite yoghurt med dinkelmusli å blåbär.. mums, längtar redan!!

Känner tyvärr fortf inte att jag fått kontroll igen efter alla utsvävningar.. la upp en plan men sen va det så fullt upp så jag glömde bort den å har lixom inte hunnit tänka igenom allt.. ska ta mig tid för det nu i dagarna!! MÅSTE! det kommer bli mkt lättare då, när jag har en tydlig plan som är lätt att följa oavsett vad som händer..

Idag har jag varit i stallet å ridit efter jobbet, så nu ska jag ta mig ett skönt bad å försöka motverka lite av träningsvärken som lär komma imorgon ;)

kram på er <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar