söndag 5 december 2010

Dag 91

Usch, nu får det vara nog PÅ RIKTIGT!
På festen igår blev det ett glas vin och lite OSTKROKAR..... Visserligen höll jag mig ifran chokladtårtan som såg himmelsk ut men ändå :(

Och idag har jag å min vän Sofie bakat hela dagen.. lussekatter, saffransbiscotti, pepparkaksmuffins och saffransbiskvi med vit choklad.. och jag åt en av varje, eller nästan två av varje blev det :/ så gott.... Å nu har jag massor här hemma som jag måste frysa in eller ge bort...

Och jag MÅSTE ha nollgräns nu å inte fuska hela tiden... Känns värdelöst annars... December e banne mig en tuff månad.. Ge mig styrka...

En dag i taget!

5 kommentarer:

  1. Hej sötis!
    Du ska inte slå på dig själv så mycket, tycker jag. Däremot vore det bra om du hade en plan för december. Bestäm dig nu för resten av månaden och följ den planen(ska jag säga som åt mat i lördags fast det var två veckor kvar av snabbt, men just därför, jag har fattat att jag behöver en plan). Nå, min plan för december är att jag på lördag får äta en måltid mat (enligt Itrim-metoden), och sen börja med en måltid per dag från och med den 18 december. På julafton får jag äta en tallrik med julmat, med mycket sallad, men också med mina favoriter på julbordet. Och sen på nyårsafton får jag äta en portion av nyårsmiddagen samt äta snacks och dricka ett glas vin. Sen är det inga fler undantag i december! :0)
    Lycka till med din plan!
    Kram, kram!

    SvaraRadera
  2. Även jag håller på o balla ur med alla lussekatter o glögg mm. Nu ska jag helt avstå förutom julafton o nyårsafton. Lussekatter för oss inte närmare vårt mål-:) kram

    SvaraRadera
  3. Ja det där med frestelser är svårt, men det bästa är nog att bara avstå så mycket man bara kan och när man ska "bryta nollan" att man gör det så lite som möjligt. Det är ju ändå bara mat eller hur ;)

    SvaraRadera
  4. Jag vet hur det känns, denna månaden har varit jobbig för min vikt :)

    Det är bara att gå vidare. Förlåt och gå vidare. Det är inte lätt nu när man ska ändra sitt beteende också. Inte bara gå ner i vikt. Jag har PRECIS samma problem just nu :)

    Kram på dig!
    Lisa-Marie

    SvaraRadera
  5. Hej,

    håller med. Bestäm att det bara är ex julafton som du kan äta det du tycker om och se fram emot det, men det är också det enda. För varje gång du tar något så blir det allt svårare att hålla sig ifrån. Det är bara att bestämma sig, noll tolerans! YOU GO GIRL!=)

    SvaraRadera