torsdag 16 december 2010

Dag 102

Idag va det vägning på Itrim!! Hann tyvärr inte med gruppmötet men ville komma dit å prata lite med Patrik samt få mig vägd.. Och jag vågar inte riktigt tro på resultatet, det måste ha påverkats av att jag druckit för mkt/för lite eller nåt?? Själva vikten e det inte så mkt att säga om men de andra måtten däremot..

Jämförelse 2 dec (2 v sen) och idag (16 dec):
2 DEC
Vikt: 78,2 kg
Fett%: 34,6%
Fettmassa; 27,1 kg
Fettfrimassa: 51,1 kg

IDAG
Vikt: 78 kg = -0,2 kg
Fett%: 30,5% = -4,1%
Fettmassa: 23,8 kg = -3,3 kg
Fettfrimassa: 54,2 kg = +3,1 kg

hmmm... vet inte om det är att lita på eller inte.. men även om jag hade druckit extremt mkt eller lite så borde väl inte fettmassan ändras, eller? om siffrorna stämmer så e det ju kanon!! men jag vet inte om jag vågar lite på det... får prata med Patrik nån dag å gå igenom det, hann inte idag :/

Hann prata en liten stund med Patrik ändå.. han frågade lite hur det gått å jag berättade att jag står relativt still runt 78 kg sen en månad... då föreslog han att jag ska göra en drastisk förändring, nämligen att jag ska börja med handfast i en månad för att sen köra hårt med handfast minus (eller varierat) igen!! Dvs att jag nu ska sluta med ersättningarna och helt enkelt börja äta som jag ska göra sen när jag nått mitt mål.. alltså inklusive kolhydrater å sånt... och se till att jag klarar av att hålla min vikt runt 78 även då... i ca en månads tid.. å sen kör jag en månad som jag äter just nu där jag har absolut nollgräns å då ska gå ner de sista kilona... har ca 6 kg kvar ju så det blir väl lite mer än en månad.. men ändå..

Jag blev så jäkla förvånad över hans idé, jag hade inte tänkt en tanke på att göra nåt sånt, så just nu så snurrar tankarna väldigt på hur jag ska göra.. På ett sätt så vill jag inte, borde bara helt enkelt skärpa mig å sluta fuska å köra hårt med träningen istället... men samtidigt så kanske det e en jättebra idé med en paus där jag inte känner att jag måste gå ner i vikt, å får lov att äta vad jag vill (i måttliga mängder) å som patrik sa - att jag inte behöver känna nåt dåligt samvete över maten i jul... en sådan paus kanske ger mig en riktigt stark motivation att köra hårt se igen... det låter smart... men jag e kluven.. och jag vet inte om Patrik varit inne å läst min blogg om hur det gått på sistone och därför kom med förslaget, eller om han helt omedvetet kanske slagit huvudet på spiken.. känns på nåt konstigt sätt som han sett rakt igenom mig å visste vad som kommer funka bäst för mig.. konstigt... Jag får fundera några dagar så får vi se!!

2 kommentarer:

  1. Vännen du är så fin! Vilken resa du gör! E det en chock att se dig själv i spegeln? =)Sikken snygging du ska va på julafton! Nu vill vi ha massa bilder, vi som inte träffar dig så ofta!

    Pussar o kramar från Hanna

    SvaraRadera
  2. Tack min älskade gullefjun ;)
    På nåt konstigt sätt så e man inte så chockad när man tittar i spegeln, det är när jag provar kläder både gamla och i butiker som jag blir chockad... varje gång!!! Det e härligt!! :D
    Har lagt upp nån bild nu på nya inlägget, lovar att bättre mig!!
    puuss på er!!!

    SvaraRadera