söndag 19 december 2010

Dag 103-105

Då va ännu en helg över å snart e det dags för julveckan... jag känner mig stressad men när jag tänker efter så kan jag inte komma på så mkt jag har att göra.. Jag ska baka lite julgodis men det kommer bara ta en kväll.. å jag har 3 julklappar kvar att köpa men jag vet precis vad jag ska köpa så det kommer jag kunna göra på lunchen.. så jag vet inte varför jag e stressad... hjärnan kanske bara tycker att jag borde va stressad inför jul.... knasigt värre...

I fredags tog jag å sambon en skön lugn hemmakväll.. Vi lagade tacos å jag gjorde en hemmagjord salsa som va smaskig! (tomater, ananas, lök, koriander, limesaft, jalapeno)



Igår så gick jag runt på köpcentrat Entré här i Malmö, köpte både julklappar och ett par nya jeansleggings till mig själv :) Sen va det middag med min darling, hans systrar å deras respektive för att fira Marika å Simon som fyller år. Rostas å en god sallad för mig, potatisgratäng för de andra :) Sen begav vi oss hem till systern Mariann dit alla deras vänner kom för att fira fölsedagsbarnen ordentligt :) jättekul men vi bangade utgången, va rätt skönt att sticka hem istället.. Här e ett foto från kvällen iaf, vet ju att jag varit dålig på att ladda upp foton så jag ska försöka bli bättre ;)



Idag har jag varit seg å trött, känt att jag sovit alldeles för lite inatt.. Vi myste å tog det lugnt halva dagen å sen begav vi oss ut på promenad som slutade med att vi hamnade på stan å gick i affärer igen.. Jag provade klänningar inför nyår å det slutade med att jag köpte 2 st!!! de va så fina så det va lika bra att slå till ;D Handlade dem i en liten unik butik där jag inte kunnat handla på många år, för deras klädstorlekar e mindre än normalt å de har max stl L, vilket va vad jag fick köpa idag.. kändes kul att kunna få på sig deras fina kläder igen!!! Och här e foto på klänningarna :D




Nu ikväll skulle vi egentligen gått på bio med en kompis men jag gav bort min biobiljett till en av Manges vänner.. dels för att jag inte orkar å dels för jag kände att jag behövde få tid att uppdatera bloggen och gå igenom min plan för närmsta veckan...

jag har funderat mkt på coachens förslag... men har kommit fram till att inte ta den där pausen... jag har ju lyckats stå still i vikt nu när jag inte har tränat.. så när jag får igång träningsschemat på riktigt igen så kommer kilona att börja rulla igen...

så jag får ge järnet å kämpa på!!

Åt förresten en mumsig hemmagjord smoothie till frukost idag enligt Itrim recept från faktaboken. 1 dl Yoghurt, 1 dl kesella och 2 knytnävar frukt/bärblandning.. MUMS!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar