fredag 10 december 2010

Dag 96

E så trött på halsont… allt sånt försvann ju typ i helgen.. sen drömde jag ett par nätter i början av veckan att jag hade extremt ont i halsen eller jätteont i örat.. å i förrgår vaknade jag med halsont igen… det e ganska lugnt på dagarna men på kvällarna har jag grymt ont… men det e inte vanligt halsont som jag hade innan… så jag börjar misstänka att det kan vara visdomständerna som spökar lite.. har varit med om det förut att jag fick svullna mandlar å ont i halsen pga tänderna.. jaja, vi får se hur det går.. känner mig väldigt pigg i övrigt idag iaf!!

Tänkte på en sak imorse när jag promenerade till jobb… hur fantastiskt det är att jag nu kan gå in i typ vilken affär som helst och där finns alltid kläder som passar mig.. och att jag inte behöver leta efter kläder med ”X” i storleken… utan nu e det M och L som gäller.. Ett av mina mål med viktnedgången var just det, att kunna gå in i vilken klädaffär som helst å handla kläder.. Det är inte en självklarhet nämligen för de med större kroppar, många affärer som har max stl 42… Så jag har tidigare fått handla på H&Ms BiB-avdelning eller på Joy för de hade också stora storlekar.. glad att slippa det nu!!

En annan sak jag funderade på under morgonpromenaden var att jag har lite ont i mitt knä och framförallt ont i min rygg (gammal skada).. ryggen fick jag ont i efter jag tränade i tisdags.. det är alltid så när jag vilat ett tag, att i början så gör den mer ont, fast på lång sikt så vet jag att den kommer må mkt bättre när jag kommit igång.. men det gäller att vara skonsam i början.. Så det jag funderade på imorse var om jag ska ta och simma imorgon istället för pulspass… simningen e nämligen som ett underverk för ryggen och det är extremt bra träning också.. Jag har planerat att börja simma mer regelbundet nu, minst en gång i veckan.. Så varför inte börja imorn? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar