lördag 4 december 2010

Dag 89-90

Både jag och min chef går ju på Itrim och vi hade bägge köpt den nya kokboken å efter att våra kollegor bläddrat i den så "beställde" några av dem vars en egen som min chef köpte till dem. Den e verkligen jättebra med enkla recept å fina foton och passar även om man inte ska försöka gå ner i vikt.. kanonbra idé!

Efter jobb igår så mötte jag direkt upp några vänner å så gick vi på AW på Checkpoint.. maten där va julbord å det va lite svårt för det va inget komplett julbord... så inte en enda grönsak så långt ögat kunde nå... men men, jag fick till dem med lite skinka å lax å ägg så jag blev mätt... å sen blev det fusk med vin, aja baja jag vet :/ och ännu värre blev det sen när vi gick vidare till TGI Fridays för att fira en kompis till mig som tagit sin examen som flygledare... där blev det nämligen en Mud Slide, vilket e en glassdrink med kalhua å bailys... mums!!!

Så efter gårkvällens extravaganser så blir det hårda bud idag... ska på fölsefest men där får jag banne mig hålla mig till alkoholfritt, kan inte göra massa undantag hela tiden.. inte om jag verkligen vill gå ner i vikt Å DET VILL JAG!!!

Jag har funderat lite å tror att jag i samband med sjukdom å upptrappning till att börja äta mat å så har kommit ifrån den där jäklar anamman med att avstå från allt "onyttigt"... tillät mig själv att se sjukdomen som en paus, men inser nu att det va jättedumt, för nu har jag helt kommit ur fas... jag måste ta nya tag å återigen sätta förbud för sött å sånt dumt.. jag menar inte att jag äter godis å sånt hela tiden men nu när man äter vanlig mat så blir det lite svårare att dra gränserna... men jag ska ta tag i det nu omgående!!

Idag skulle sambon å hans kompis sticka å motionssimma på Aq-va-kul å jag hade tänkt att köra ett pass på Itrim egentligen men kände mig lite omotiverad.. så jag tänkte att det kanske va lagom med ett simpass som mjukstart efter 4 veckors vila/sjukdom... Jäklar va skönt det va!!! simmade 45 minuter, varannan längd bröst å varannan rygg... plus att jag körde vart tredje längd snabbt tempo å resten lite lugnare... sen i slutet körde jag vissa längder med t ex bara armar å vissa med bara ben.. jäklar vad det kändes!! Jag stretchade efter simningen men OMG vad jag bävar för träningsvärken imorn... :/

Sen fick jag shoppat lite också, tog en sväng in på kronprinsen här vid mig å där shoppade jag en bh, en svart långärmad med rynkig ärm å ett rosa linne.. och vill ni veta det fantastiska..... både linnet å tröjan köpte jag i storlek MEDIUM!!!!!! helt galet, Large blev för stort!! wiiiiii... det va evigheter sen mina armar fick plats i en mediumtröja.... å min mage med för den delen... såååå glad!! :D

En av mina nya förbättringsmål är att gå minst 10 000 steg om dagen... å idag hade jag stegräknaren på mig å har hittills fått ihop 8500 steg å ska promenera till å från festen ikväll så där ska jag garanterat komma över 10 :) Bra!

2 kommentarer:

  1. Grattis till storlek medium och dina fina resultat! Du ser fantastisk ut på de nytagna bilderna! Kram Monika

    SvaraRadera