måndag 27 december 2010

Dag 113

Iihhh e alldeles pirrig i magen!! Jag rider ju på ett stall i närheten av Trelleborg sen 1,5 år.. det e en typ av medryttarverksamhet/ridskola för dem som inte vill gå på vanlig ridskola men inte heller vill ha egen häst.. På sista tiden har jag börjat bli sugen att leta upp en privathäst att rida istället… dels pga kostnaden (i dagsläget betalar jag 1000 kr/mån för att rida 1 g/v och då e det varannan vecka gruppträning å varannan vecka rider jag själv utan tränare). Två kompisar till mig har under senaste halvåret flyttat till ett stall i närheten av Vellinge och när jag hängde med till stallet för nån vecka sen så hörde min vän Julia med stallägaren om hon visste om någon där behövde medryttare. Just då fanns ingen men hon tog mitt nr och skulle komma ihåg mig om någon skulle behöva hjälp.. Och idag ringde Julia å sa att nu fanns det tydligen flera hästar som behövde ridas så de hade frågat efter mig. Så jag ska ringa till stallägaren idag å bestämma en dag jag kan komma och prova hästarna så vi kan hitta något som passar :) Och ännu en vän till oss, Elly, ska flytta ner från Stockholm så hon skulle också börja rida där.. Sååå kul!!! E nu alldeles pirrig å nyfiken på vad det är för hästar!! Hihi :)

Idag va det ju vägningsdags men för typ 3e eller 4e veckan på raken så glömde jag väga mig igen…. Suck! Tror dock inte denna veckans vägning blir så mkt att hänga i julgranen, jag har garanterat gått upp i vikt, men men, det e ju bara jul en gång om året…

Nya tag helt enkelt!! Idag blir det träning efter jobb!

Uppdatering!

Det e lite svårt att hinna med ordentlig träning när Itrim stänger redan kl sex å. jag jobbar till fem.. kom till itrim 17.25 så efter snabbt ombyte satte jag igång å hann med ca 25 min... bättre an inget ;) får se om jag hinner en sväng imorn oxå!!

Sen hinner jag nämligen inte mer denna vecka för på onsdag ska vi köra upp till Umeå för att fira nyår.. 125 mil så det blir lång resa. Vi kör i ett streck över natten men e 4 som turas om att köra så det ska nog gå bra.
Ikväll har varit hos Manges syrra å hennes sambo för att planera resan... vi passade även på att göra lite spritfyllda chokladdoppade marsipankulor... inför nyår... såg sjukt gott ut!

Nu e det bedtime! Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar