söndag 19 december 2010

Ge blod!

Förresten jag måste berätta en sak som jag upptäckte i fredags.. Jag är nämligen blodgivare och var och gav blod i fredags på blodcentralen i Malmö. Jag har varit det i 6-7 år å när jag började med det så gick det alltid bra.. men de senaste åren har de haft så svårt att sticka mig.. de har haft svårt att hitta venerna men jag har inte ens reflekterat över varför... Men när jag satte mig i stolen i fredags å tittade på mitt armveck så såg jag plötsligt venerna hur bra som helst.. och då slog det mig.... Mina armveck har ju varit "feta" så fettet har gömt venerna... så nu gick det lätt som en plätt... den här viktminskningen har så många olika positiva effekter, många fler än vad jag hade räknat med!! :)

Kom igen nu alla som kan, ge blod!! Det behövs alltid fyllas på i lagerna inför storhelgerna och det tar inte mer än 20 min av din tid.. Ge blod och rädda liv <3

2 kommentarer:

  1. Ha en riktigt härlig och avkopplande jul, Lina. Nu åker jag bort en vecka. Sen kommer jag att fortsätta att inspireras av dina blogginlägg.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma Katarina, hoppas du får en härlig jul och njuter ordentligt!! :)
    Kram Lina

    SvaraRadera