tisdag 7 december 2010

Dag 93

Dags att komma med lite positivitet också.. jag har inte varit helt värdelös senaste veckan nämligen... alla som känner mig väl vet att Marabou Mjölkchoklad är min största svaghet.. hade jag bara fått välja en godissort att äta resten av mitt liv så hade jag valt det.. jag har nog aldrig förr kunnat hålla mig från det om det funnits i min närhet.. och det har ofta smitit ner ett sånt där litet marabou mjölkchoklad i korgen när jag varit i affären å sen har den försvunnit i två tuggor...



Iaf så förra veckan fick vi två stora Marabou mjölkchoklad i liten julegåva från en samarbetspartner... jag höll på att dö när jag såg dem... mina kollegor har gått å smaskat på dem hela dagarna å speciellt på fikorna så har det smaskats... den elake sockersugsdjävulen i mitt huvud har planerat det ena efter det andra för hur han skulle få ner en bit choklad i min mage... allt från att jag skulle stanna å jobba över så när jag va helt själv så kunde jag ta en bit utan att nån märkte... sånt som jag lätt föll för förut... men jag stod på mig å igår tog de slut å jag kände att jag kunde slappna av igen... MEN IDAG så kommer det två nya!!! SUCK!! Så nu e kampen mellan mig å sockersugsdjävulen igång igen... å jag tänker gå vinnande även ur denna striden...

Är iaf sjukt stolt att jag hållit mig från det!

Nu ska jag en liten sväng på stan å därefter blir det först pulspasset på Itrim på drygt 4 veckor... nästan lite nervöst.... ha ha!

Kram sålänge!

2 kommentarer:

  1. Det är ju faktiskt RIKTIGT duktigt att motstå en sån sak :) starkt jobbat, och lycka till med att motstå denna nya omgången, det fixar du lätt! :) kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Duktig, fantastisk, suverän och full av självdisciplin- allt det där var du idag!
    Nu har du tagit ledningen i kampen mot sockermonstret. Han kommer att frestas igen, var så säker och då tänker du bara tillbaka på idag och så utökar du din ledning.
    Du har all anledning att vara stolt över dig själv.
    Kram Katarina

    SvaraRadera