tisdag 31 maj 2011

Dag 272 - fullt ös på träningen!!

WOW, ikväll har jag varit på ett Cirkelfys-pass på Friskis å Svettis med Sofie.. och det va hennes svägerska Anna som va instruktör vilket gjorde det lite extra kul såklart.. Jag tyckte passet va kanon.. jätte jätte jätte jobbigt men jättekul!! Jag tycker det e mkt roligare med cirkelträning än de flesta andra pass.. Men OJ så trött jag är i musklerna.. känner redan att jag kommer få en olidlig träningsvärk imorn.. HÄRLIGT!! ;D

Inte mkt annat nytt.. mkt funderingar på kvällarna men jag minns som vanligt inte dem... Jooo, just det ja!! Jag började läsa en bok igårkväll, den heter "Matrevolutionen".. Fick låna den av några vänner som läste den förra veckan och nu håller på att ändra sina matvanor.. inte för att de ska gå ner i vikt (även om den kan användas för det också) utan för att de vill må bättre å förebygga ohälsa.. Den handlar om att mjöl, socker och alla lightprodukter ska undvikas för de kan leda till sjukdomar som cancer, diabetes m.m... Den verkar va nån blandning av LCHF/Atkins.. jag har inte kommit så långt så jag kan inte uttala mig om den än.. är lite skeptisk men tycker samtidigt att mkt av det jag läst är väldigt logiskt.. Jag tror också att det är bättre att äta "the real deal" istället för light.. och självklart att man ska undvika vitt mjöl å socker.. Ska bli spännande att läsa! Återkommer med det när jag e klar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar