måndag 30 maj 2011

Dag 270-271

Det blev minsann fullt upp i helgen.. Jag tog med mig min vän Petra till stallet i lördags som fick rida Jack en sväng.. innan red vi tillsammans varje vecka i 1,5 år men sen jag började rida jack (som står i annat stall) så rider vi inte tillsammans.. saknar våra dagar i stallet!! Vi hade med oss fika i lördags å plötsligt när Petra stod med en kopp thé framför Jack så sträckte hans sig fram å började sörpla i sig det trots det va jättevarmt.. lustigt..



På vägen hem från stallet så ringde jag en vän som hade ringt.. och fick veta att 15 min senare skulle 5 vänner komma hem till oss å laga mat å ha en helkväll... han hade bestämt det med Mange å jag hade sagt till mange innan att han hade fria händer med vad vi skulle hitta på... men blev något stressad både för att jag skulle hinna duscha plus att jag visste att vi hade MASSVIS med disk... men min älskade darling hade diskat upp ALLT å städat så det va fint när alla kom.. Blev en supermysig kväll där killarna stod i köket å lagade maten å vi tjejer drack vin, lyssnade på musik å snackade skit ;) hehe..

Killarna i köket:



Kvällen slutade vid 2 på natten så vi tog en ordentlig sovmorgon på söndagen.. sen bar det av till först Manges mamma ´där v åt jordgubbar å myste.. lite senare åkte vi vidare till mina föräldrar i Falsterbo där jag å darling lagade en italiensk middag med recept som vi lärde oss för ett år sen när vi va på matlagningskurs i Toscana :) mumsigt!!



Efter jobb idag åkte jag till stallet.. Igår släpptes Jack ut i sommarhagen med några andra hästar.. å det har nog varit fullt ös i hagen för när jag tog in honom så hade han tappat en sko... typiskt... så ingen ridning, för då hade hans hov blivit förstörd... jag la däremot ner en massa tid på att inspektera honom från topp till tå... han hade ett antal rispor å småsår efter att ha "lärt känna" de andra hästarna... det har nog gått rätt vilt till att komma fram till vem som bestämmer... förrestenm han har blivit jättekär.... i ett litet grått sto... de sprang vid varandras sida när jag skulle hämta honom å när han kom ur hagen å insåg att hon inte kunde följa med så blev han stel som en pinne och gnäggade sig hes... han ville inte lämna henne... men det gick... å han va såååå glad när han blev utsläppt till henne igen ;)

Jack å hans käresta dricker tillsammans:



Imorn e det vanlig jobbdag å på kvällen ska jag tvätta samt hänge med Sofie på Cirkelfys på Friskis... å onsdag e det halvdag å sen e jag ledig i 5 dagar... ska bli härligt!!!

Har fortfarande inte kommit igång med träningen... inte vågat väga mig denna helgen.. men ska träna imorn som sagt, rida på onsdag å sen jogga typ torsdag å lördag å powerwalka fredag och söndag.. det e veckans plan iaf!!

Visst är det härligt med värmen som kommit tillbaka!??!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar