tisdag 10 maj 2011

Dag 249-251

Sitter i en hotellsäng i stockholm å tittar på Eurovision Song Contest-uttagningarna.. fy så många kassa låtar.. Kom upp hit idag vid 18-tiden å checkade in på First Hotel Reisen, helt ok rum med sjöutsikt mot skeppsholmen :)

De har ju ett gym så jag tänkte passa på å träna men när jag kom dit så va det ett mini rum med ett löpband som lät som det skulle sprängas närsomhelst och så va det typ vikter att lyfta... så efter 5 minuter stod jag inte ut å stack ut å sprang istället.. joggade från hotellet och 2 varv runt skeppsholmen å nästan hela vägen tillbaka till hotellet... kände mig riktigt ur form å fick håll (kanske för att jag ätit innan) men kom igång efter en stund å sprang på.. mätte rundan sen till ca 4 km på www.jogg.se :)

Imorn ska jag på möte hela dagen å sen middag med kollegorna på kvällen. Vid åtta-tiden ska jag ta taxi ut till Lidingö för att checka in på bankens kursgård dör jag ska va på kurs tor+fre.. där e så fint så jag hoppas vädret håller i sig så jag kan ut å jogga å promenera där i den fina naturen :)

I lördags va jag på 30-årsfest vilket va väldans kul... blev för mkt sprit dock så jag mådde inte tiptop i söndags... onödigt... jag e inte van längre vid att dricka starksprit (knappt gjort det sen jag började med itrim) så när jag nu väl gjorde det så slog det till innan jag hann märka det.. jaja, you live and you learn... Hade på mig en fin klänning som jag köpte i december (ska lägga upp foto när jag e hemma igen)..i december satt den fint men ganska tajt.. nu satt den jättefint å lagom löst på kroppen... MEN... de sista 5 kilona jag gick ner tog väldigt mycket av mina bröst... så den va lite stor i bysten, men det funkade ändå... tycker det e himla trist att bli av med bysten, men men... det får det va värt...

En annan sak som kan vara intressant för er kvinnliga läsare är hur hormonerna i min kropp har påverkats.. Jag har ätit en typ av minipiller i 5 år å de förta 6 månaderna på dem så fick jag jättemkt mens varannan vecka.. alltså helt ur fas.. men sen stabiliserade det sig å jag fick mens kanske eneller två gånger om året.. vilket stämmer för de flesta som äter just dessa piller... jätteskönt att slippa det varje månad.. MEN efter 3 månader på itrim så måste det ha skett en hormon-förändring i min kropp.. för plötsligt så kom mensen tillbaka med bulle rå bång... å har nu kommit varannan/var tredje vecka hela vintern/våren.. men nu sen 2 månader tillbaka så är den på väg att ordna till sig igen å kommer bara under en dag var fjärde vecka... gött!! så nu har nog ordningen återställts i kroppen :)

Min bloggkompis Katarina kommenterade förra inlägget... hon berättade att de haft en diskussion på grupp-träffen om det här med att rensa bort gamla för stora kläder.. "Är jag en tjock person som tillfälligt är smal (och därför har kvar alla mina stora kläder i gareroben) eller är jag en smal person som tidigare varit tjock men ska förbli smal( och slängt ut sina gamla kläder)? Tänkvärt". Hur har alla ni läsare gjort? Jag har rensat min garderob typ en gång i månaden å gett bort eller slängt allt för stort... jag räknar med att aldrig behöva ha de kläderna på mig igen!!

Nu e det sovdags så jag orkar med den långa dagen imorn!!

Kram på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar