lördag 7 maj 2011

Dag 246-248 - 73,6 kg

halloj!!

Dagarna går så fort så jag hinner inte uppdatera så mkt som jag vill.. det har varit mkt på jobb och mkt efter jobb oxå.. i torsdags va jag i stallet å longerade Jack som börjar bli bättre med rygg å dylikt..

igår så tog jag en mini after work med bästa Amelie.. blev rosévin å liiiite sushi /2 bitar för min del plus lite edameme bönor..).. vi hade supermysigt å bestämde att ha många såna kvällar i sommar ;) efter det så cyklade jag hem å så stack jag å sambon hem till hans kollega å grillade.. supermysigt!! blev lite sällskapsspel å trevligheter men en lugn kväll vilket behövdes... idag va det upp å iväg till stallet å ta hand om lille jackepack som kändes bättre :)

Efter stallet så promenerade jag å sambon in till stan.. jag hade sett en skitsnygg klänning i en liten butik på lunchen igår... så vi gick dit å den satt inte kvar på skyltdockan så jag frågade efter den och den fanns kvar... provade den i stl 38 å den satt som en smäck!!! den kostade dock 2000 kr å så mkt har jag nog aldrig lagt på en klänning... men så va det rea så den kostade mig 1400 kr.... jag velade lite, behöver ju spara pengar inför resan men jag tänkte va fan, jag unnar mig aldrig dyra kläder så en enda klänning kan jag väl unna mig... så det gjorde jag... och tanken med klänningen är att jag ska ha den på ett bröllop som jag ska på om två veckor :)

5 kommentarer:

  1. Vilken inspiration du är Lina! Grymt att se att nån verklig person man känner kan lyckas som du har gjort! Jag kämpar oxå på, 9,5 kilo till ska bort, får se hur det går...
    Stor kram! /Mimmi

    SvaraRadera
  2. Har man nu köpt en sån dyr klänning får man aldrig gå upp i vikt igen ;)
    Vi pratade faktiskt om det på senaste Itrim-mötet. Är jag en tjock person som tillfälligt är smal (och därför har kvar alla mina stora kläder i gareroben) eller är jag en smal person som tidigare varit tjock men ska förbli smal( och slängt ut sina gamla kläder)? Tänkvärt- jag har alla gamla kläder kvar i garderoben, utom mina ganla ridbyxor som jag slängt iväg för det är såå kul att få rida D-ponny då och då. Inte för att det är en sån fantastisk ridupplevelse utan känslan att jag kan rida ponny...
    Hur har du gjort? Har du slängt ut dina gamla kläder? Jag ska röja i min garderob. Nu har jag bestämt mig, men du vet hur det är i maj - fullt upp.
    Imorgon är det hopptävling på vår ridskola och min ena dotter ska tävla stor häst för första gången, spännande värre. Det var så sorgligt för henne när hon växte ifrån sin favorit B-ponny, men nu är det kul igen :)
    Det är så kul att följa din blogg! ha det bra
    Kram Katarina
    PS Lägg ut en bild på klänningen, vettja.

    SvaraRadera
  3. Tack Mimmi!! Är det Mimmi från Bollerup? (tror inte jag känner någon annan Mimmi) :) Ja tänka sig att det är möjligt att bli av med all onödig vikt.. klart det kommer gå, heja heja på dig!! Kraaam

    SvaraRadera
  4. Katarina: Jag tänker hålla inne med foto på klänningen tills jag varit på bröllopet ;) hi hi... Men jag känner mig såå fin i den och tror ni kommer tycka om den!
    Angående garderoben så har jag faktiskt haft rensning en gång i månaden under hela resan... rensat ut hela tiden det som blivit för stort... Så jag tänker inte gå tillbaka upp i vikt å har därför inga stora kläder kvar,.. eller jo, jag har sparat 2-3 klänningar som kostade runt 800 kr å som e jättefina å sköna som kommer va bra att ha den dagen jag är gravid... för då kanske man inte vill lägga massa pengar på klänningar som man bara kan ha under graviditeten... men de klänningarna tycker jag inte räknas ;) Har gett bort alla för stora kläder i övrigt som sagt.
    Hur gick det för dottern på hoppptävlingen? Jag avundas henne, det e en sån härlig tid med stallet i tonåren... även nu förstås men det va ändå annorlunda då ;)
    Förresten det enda jag inte har slängt i klädväg är mina ridbyxor... inte tagit tag i att köpa nya men det ska jag banne mig göra snart.. har spanat in ett par duvblå ;)
    Kram på dig å heja på!!

    SvaraRadera
  5. Bra att du rensat ut dina gamla kläder! Det är sisu ( den finska varianten av jäklar-annamma- stavas det så?) i dig. Det gillar jag, men det är väl därför du har varit så framgångrik i din viktminskning.
    Jag håller med dig om att tonårstiden i stallet var fantastisk. Min allra bästa kompis har jag kvar sen den tiden.
    Jag har ju tvillingtjejer. Den ena red sin vanliga favoritponny (hon hade tur som blev förtjust i en stor ponny som man kan rida längre än ett gulligt russ) och gick nolla i sin clear rond-klass och vann faktiskt stilbedömningen. Hon var glad som en lärka efteråt.
    Syrran debuterade på stor häst och var väldigt nervös innan. Så hon glömde bort banan och la en volt och lite senare fick hon ett stopp på ett plank. Men fördelen med att tävla clear round är ju att man få starta igen och andra gången red hon felfritt. Så hon var också nöjd med sin tävlingsdag.
    Det är guld att kunna dela sitt stora intresse med sina barn...
    Klart du ska unna dig ett par riktigt fina ridbyxor nu när du kan gå in i vilken hästbutik som helst och välja och vraka.
    Ha det så kul i Stockholm!
    Kram Katarina

    SvaraRadera