torsdag 9 juni 2011

Dag 280-281

Min söta Partner in crime Amelie som ni kan följa här: http://www.blogger.com/img/blank.gif har precis gått ut genom dörren. Hon har varit här på middag å myst :) Det blev kycklingsallad och ananas till efterrätt, gott om jag själv får säga det..

Igår åt jag spagetti å köttfärssås för första gången sen förra sommaren.. det va himla gott... ;) inte så bra bara att jag åt middagen så sent.. inte förrän vid halv tio-tio... fastnade i stallet nämligen pga åskan.. Det började blixtra å åska när jag nästan ridit klart å sen höll det igång rätt länge.. och eftersom Jack går i sommarhage dygnet runt så va jag ju tvungen att släppa ut honom innan jag kunde åka hem.. å jag kunde inte gå hela vägen till hagen när det åskade å blixtrade så.. så jag väntade å väntade... å till sist verkade det lugnt så jag sprang med honom ut till hagen å när jag va vid hagen så började det åska igen... uuuusch va jag sprang fort tillbaka!!

Vågen står fortfarande envist på 75... men jag har ju knappt tränat eller rört på mig förutom ridning 2 ggr ... och det va rätt lugna ridpass med mkt skritt.. så det e ju skönt att det står still iaf.. men Jag kommer inte igång igen med motionen.. bläää!! Jag pratade lite med Amelie om att jag behöver komma igång med mer allsidigt träning också för joggning å ridning ger mest benträning.. å då föreslog Amelie simning.. och det va en himla bra idé!! Det e bra för hela kroppen, skonsamt å väldigt bra för min onda rygg :) Så det får det bli! Ridning 2-3 ggr/v, joggning 1-2 ggr, simning 1-2 ggr/v... å så försöka promenera mer!!

Det e en himla bra plan men den måste bli av också!!!

Och om jag ska klara att springa iform-loppet på under 30 min så måste jag ju komma igång med joggningen igen... Så det e bara att gilla läget ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar