lördag 4 juni 2011

Dag 276

Sitter just nu hos mina föräldrar, röd som en kräfta efter en heldag på stranden i Falsterbo..

Igår körde vi till Österlen med min ena syster och hennes son.. Vi började som sagt med sen lunch på Buhres Fisk i Kivik.. Gott å supermysigt!!!


Därefter åkte vi till Stenshuvuds Nationalpark och började med en fika på Café Annorlunda - dvs en kakbuffé!! ajaj, inte bra men oj så gott ;)


Sen påbörjade vi vandringen mot Stenshuvud-toppen.. Jag va där förra året och flera gånger förut och jag mindes den promenaden som ganska jobbig.. Men den kändes inte alls denna gången, lätt som en plätt... Ännu ett bevis på förbättrad kondis å styrka.. yaaay! ;)


Det e fantastisk natur å vi njöt massor.



Efter vandringen så åkte vi till stranden vid Knäbäckshusen... sååååå mysigt och unikt!! Där tog syrran och systersonen sig ett snabbt dopp i det kalla vattnet å sen satt vi å käkade jordgubbar innan det va dags att köra hem.



Vi blev tyvärr väldigt sena hem, vi hade tänkt va hemma vid sex-tiden för vi skulle på en grillfest.. men kom hem vid nio å då hade vi inte ens hunnit lämna av syrran & co i Falsterbo än.. Vi skulle bara in och hämta en klänning som hon skulle låna innan vi körde hem henne.. meen när vi kommer utanför vårt hus så hittade vi en granne medvetslös i rabatten!!!! Så läskigt.. Det tog en stund innan vi förstod att det va grannen, och hon vaknade till efter en stund medan vi pratade med 112.. Sorglig historia egentligen.. kvinna i 40-års åldern.. det visade sig att hon däckat av fylla eller knark och kissat på sig :/ Det e en granne vi inte gillar, som vi vet knarkar/super... Hon va tydligen väldigt ledsen för att hennes kille precis hade åkt in i fängelset 10 månader.. vi gissar på misshandel eller knark.. det e ingen rolig typ... så vi blev ganska glada att vi slipper honom i nästan ett år.. ambulansen kom iaf efter en stund och tog hand om henne.. Tragiskt!

efter den röran så kände vi oss helt slut.. klockan närmade sig tio å vi hade fortfarande inte ätit middag plus att vi skulle skjutsa hem syrran.. Så vi gav upp grillfesten och packade en väska, körde hem syrran å stannade sen hos mina förääldrar i falsterbo.. vi hade ändå tänkt åka hit idag så det va lika bra när vi nu ändå inte skulle på festen..

Idag har vi njuuuutit av det fantastiska vädret.. Frukost på terassen i solen och sen begav vi oss ner till stranden med mamma å pressade i solen... OMG så varmt det va!! så även om det va kallt i vattnet så blev det sommarens första dopp i havet, för vi behövde verkligen svalkas ;) gött! Vi smörjde in oss en stund efter vi kom till stranden men då va det för sent så vi e rätt röda bägge två nu... tror inte jag e riktigt bränd dock, lite lätt kanske....
Älskade Falsterbo strand:




Känns skönt att kunna lägga upp foto på mig själv i bikini utan att skämmas.. Kroppen är inte perfekt men jag e nöjd med mitt resultat.. det e dock många som säger att jag försvinner mer å mer... men så är inte fallet.. sista veckorna när jag inte tränat ordentligt så har jag gått upp.. vågen står på 75.. så det e dags att ta tag i det så det inte fortsätter upp.. Kampen mot kilona fortsätter!!

Ikväll har vi varit å ätit middag på Skanörs Fiskrögeri... riktigt gott!! Känns som en riktig lyxhelg!! nu blir det filmtajm med familjen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar