måndag 6 juni 2011

Dag 277-278 sista semesterdagarna

Ska börja med att säga välkommen till alla nya läsare, men framförallt till en ny läsare... en av de personer som står mig närmst men som inte har börjat följa bloggen förrän nu.. Hon har samma kamp som mig men ligger just nu på sjukhus för hon fått ett virus på balansnerven.. Vi har pratat en hel del om denna kamp men tydligen har jag inte berättat en sån kamp det varit.. hon trodde det hade gått som en dans på rosor och tyckte att det va jobbigt när hon själv tyckte det va så svårt.. men nu när hon läst min blogg så förstod hon att jag kämpat på och haft motgångar jag med.. Det som tydligen gav henne inspiration nu va att varje gång jag skrivit om en motgång så hade jag även skrivit "nya tag"... och tagit tag i det igen.. och det är nog det viktigaste av allt i denna resan... att helt enkelt bara ta nya tag när det inte går som det ska... för det är ingen dans på rosor för någon.. Så heja på allihopa!!!

Nu e det måndagkväll och sista semesterdagen lider mot sitt slut... Men wow en sån härlig minisemester det varit!!

Gårdagen blev en dag på föräldrarnas terass.. vi va rätt brända från lördagen så vi vågade inte åka ner till stranden utan njöt på terassen i solstolarna istället.. inte fy skam det heller.. Senare på eftermiddagen åkte vi hem till Malmö och gick på middag hos grannarna Sofie och Freddy.. en riktigt mysig kväll med färsbiffar, nypotatis å sallad och därefter jordgubbar och glass som vi hade med oss... sen spelade vi TP på balkongen tills det va så mörkt så vi inte kunde läsa korten längre ;) MYYYS!

Idag började jag dagen med en halv liter jordgubbar samt 2 dl naturell yoghurt. MUMS!! Vi hade inte bestämt så mkt men eftersom det va så fint väder så blev det stranden här i Malmö idag.. På med solskyddsfaktor 30 och sen va vi redo! Det va varmt men blåsigt idag, vilket va rätt skönt.. och vattnet... det va 19 grader och riktigt skönt att bada!! tjohooo, en riktig högsommardag va det!!
Jag hade en favoritlunch med mig på stranden.. bakad potatis i folie så den va fortf varm, med skinka å chilikeso... supersmidigt och gott!



När vi kom hem så fixade vi lite här hemma, rensade på balkongen och åkte å handlade nya blommor till balkonglådorna.. så nu e där lite mysigare.. sen lagade darlingen en mumsig middag med kassler å en härlig sallad, som vi njöt av på balkongen i värmen!!



Nu har jag precis bakat en god hallon/blåbär -smulpaj som vi ska avnjuta till en film.. Jag tog mitt gamla vanliga recept (syrrans egentligen) fast bytte ut mjölet mot dinkelmjöl.. ska bli intressant å se hur det smakar.. Tog även bara en bråkdel av sockermängden.. När jag väl hade gjort den så kollad ejag upp på internet å hittade ett riktigt intressant smuldegs-recept enligt LCHF... Så det ska jag prova nästa gång!! då va det mandelspån å kokos istället för mjöl.. kan tänka mig att det blir super!



Förresten den där matrevolutions-boken.. jag måste ha varit helt väck i huvudet... det är först IDAG som jag fattade att boken handlar om LCHF-metoden... ha ha ha... jag hade fått för mig att det va en bok som handlade om nåt som liknade LCHF.. ibland undrar jag vad jag tänker med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar