söndag 17 juli 2011

Dag 315-318

Ligger i soffan å myser lite.. regnet faller där ute å det e "so you think you can dance"-maraton på femman.. me like!

I torsdags blev det mys med min darling som planerat. Han köpte hem fina fiskgrillspett å rökta räkor från fiskrökeriet å så gjorde vi en god sallad å kokte sötpotatis.. mums!



Jag köpte med mig minitårtor hem från bästa konditoriet i stan.. De är som en liten rund portion så jag köpte två olika sorter å så delade vi på dem.. Rekommenderas! (Konditori Katarina mittemot Hansa)



På fredagen va jag å lunchade min min partner in crime Amelie.. Så kul att ses som vanligt! Vi var och åt på ett ställe som har buffé å det va jättegott... men när jag kom tillbaka till jobb så fick jag SÅ ONT i magen å blev jättedålig.. jag höll ut fram till kvart i fyra sen va jag tvungen att gå hem.. Så dålig tajming för det va sista dagen innan många kollegor skulle på semester så det va rätt rörigt.. usch :( Kom hem å hängde på toan en stund innan det släppte lite.. puh! Sen åkte jag till stallet, fortfarande ont i magen, men det blev bättre å bättre..

Hade sjukt kul i stallet.. När jag å Maria kom dit så va Elly å Julia redan där å de hade ställt upp några hinder i ridhuset.. Jag har aldrig hoppat Jack men tänkte att jag kunde ju ta nåt språng.. SÅÅÅÅ KUL. Jack är ju hopphäst egentligen men har inte hoppat på flera år.. men han älskar det å det märktes.. direkt när vi kom in i ridhuset så höjde han huvudet när han såg hinderna å ögonen lyste.. ha ha.. första kvarten fick jag inte kontakt med honom, han lyssnade knappt utan sprang mest runt å tittade på hinderna.. så jag fick bli lite arg på honom å då skärpte han sig å börjad e lyssna... när jag sen väl styrde mot ena hindret så fattade han inte att vi skulle hoppa, han trodde vi skulle svänga förbi så när jag styrde honom på det så blev han så paff... han hoppade som om det va ett 3 meter långt hinder.. ha ha... sen blev han alldeles stirrig å pirrig å efter ett varv galopp på volten så styrde jag på hidnret igen å dåå va han med på notorna å tyckte det va såå kul... jätteduktig!! Det va ett VÄLDIGT LITET hinder men men, man måste börja nånstans,... dessutom så har jag bara en dressyrsadel så jag kan inte hoppa några högre hinder förrän jag har en hoppsadel.. KUL va det iaf!!! Så det ska vi göra om :D

Senare på fredagkvällen blev det bio med sista HARRY POTTER filmen!! WOW den va bra!! :)

Igår blev det sol å bad å en gammal vän från västerås kom ner för att hälsa på över helgen. Hon åker vidare ikväll till sin mormor i Falsterbo. Igårkväll kom några vänner hem till oss så vi åtta grillade å snackade hela kvällen.. Jag älskar sånt!! :)

Å nu e det söndag... å jag har inte varit ute å joggat.. ajaj... ska se till att komma ut snart!!

Maten har varit ok i helgen, yoghurt t frukost, omelett till lunch , smoothie till eftermiddagen å kött å sallad till middag... ett glas rosé.. så det har varit ok! Blev dock liite glass till efterrätt.. men men..

Nu ska vi röja upp all disk efter gårdagens grillmiddag. Ha en skön söndag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar