lördag 30 juli 2011

Äntligen.....

Dag 330-331

....är det helg :) och jag kan slappna av lite mer... tänker mkt på jobbet... t o m när jag vaknade idag.. stackars kollega som kommer tillbaka på måndag, jag har tusen frågor..men nu ska det väl ordna upp sig lite hoppas jag.. å inte all tyngd på mina axlar längre.. skönt!

Men jag känner mig väldigt stressad... jobbstressan har gjort att jag inte hunnit med andra viktiga grejer jag hade behövt göra.. planer inför min 30årsfest, långresan, bröllopet och bröllpsfesten.. vill bara att allt ska falla på plats... ihhh!

Igår mötte sambon mig efter jobb å så tog vi tåget över till Köpehamn. Där mötte vi upp min vän Maria å hennes danska pojkvän å några vänner. Vi började med att käka thaimat, sen fortsatte vi till ett bryggeri å drack en god öl.. sen vidare till en sportsbar där vi satt många timmar å drack öl å spelade ett roligt tärningsspel som hette "Snyd" (betyder Fusk).. sååå många härliga skratt!! åkte hem vid halv två på natten lullig som bara den, men nöjd efter en härlig kväll..

Idag blev det sovmorgon å sen en stor frukost med frallor.. lyxade till det idag men sen e det slut med det.. Jag va lite inne på att köra en 3veckors LCD-kur snart för att gå ner det sista.. men då sa sambon att han vill ju också gå ner ca 5-6 kg som jag (för vågen står nu på 76 kg för min del :( ..... ).. så han föreslog att vi skulle äta enligt LCHF tillsammans å se om det räcker.. å så tänkte jag att vi får gå upp tidigt tillsammans på morgnarna å ut å gå innan jobb.. om vi bestämmer oss för att göra det tillsammans så e det ju mkt lättare.. Så Augusti blir nog en LCHF-månad... med några undantag...

Och nu ska jag dra på mig träningskläderna å ut å jogga... Iform-loppet, here I come!!

oohh, by the way!! I onsdags följde sambon med till stallet å red!! Han va sååå duktig. Jag longerade honom å han både skrittade, travade å galopperade.. JÄTTEDUKTIG!! å bäst av allt va att han tyckte det va så kul så han vill komma fler gånger å verkligen lära sig rida :D tjohoo!

UPPDATERING:

SÅÅ SKÖNT! Nu e jag på gång.. sambon hängde med ut på joggingen... på MINA villkor.. jag bestämde att vi inte skulle fokusera på att springa snabbt, utan det viktiga va nu att orka springa alla 3 varven (totalt 4,5 km).. jag menar, han fick ju förstå att jag inte e i närheten av samma form nu som för 2 månader sen.. nu har jag sprungit typ 2 gångerr på 2 månader å innan dess så sprang jag 2-3 ggr per vecka.. iaf så höll vi ett lugnt tempo hela vägen å det kändes stabilt å bra.. jag hade kunnat fortsätta i det tempot nån kilometer till.. Slutspurten tog vi i HÖGT tempo :) Känns jättebra!! Jag har väldigt starka benmuskler av ridningen så det är inte dem jag blir trött i.. sambon kände nog av lite mer där än mig ;)

Kom på att jag behöver köpa en tidtagarklocka av något slag att ha på armen så jag kan klocka mig å veta hur mkt mer jag ska ta i för att slå min tid.. vill ju komma under 30 min på iform-loppet!!

2 kommentarer:

  1. Vad kul att Mange börjat rida!

    Ang. tidtagarur är det ett jättebra hjälpmedel när man springer!
    Du kan t.ex. räkna ut min/km. i efterhand

    (Jag köpte en billig enkel för 300:-)

    SvaraRadera
  2. Pelle: he he, ja det är jättekul att han börjat rida :) Jag ska kolla upp en sån klocka också!! Behöver ju inte va så avancerad.

    SvaraRadera