söndag 3 juli 2011

Dag 303-304 Helg :)

Då börjar helgen lida mot sitt slut.. haft en härlig helg i Malmö och Falsterbo. Samling med sambons familj igår på dagen å sen åkte vi till Falsterbo där vi var barnvakt å även passade på att hänga med mina föräldrar. Det va rätt fint väder först, men till sist så kom regnet å åskan även dit.. HERREGUD såna blixtar, och de var rakt ovanför oss!! Vi va iaf på "Sillamarknaden" som e ett tivoli inkl marknad som kommer på besök en gång om året... Fick åka lite karusell med systersonen å shoppade en trevlig sommarklänning. Aldrig fel. Sen blev det Tacos till middag å jordgubbar till efterrätt. MMMmmmm!!! Avslutade med filmkväll då vi såg "Man on Fire", rekommenderar den starkt!!

idag har det regnat lite fram å tillbaka men vi hann med en promenad mellan skurarna.. å nu tänkte jag tvinga ut mig själv på en joggingrunda... det regnar lite men det går nog ändå hoppas jag... jag ska försöka.. Insåg att igår va det exakt 2 månader sen jag joggade senast.. å knappt 2 månader till Iform-loppet så nu gäller det att komma igång. No excuses, det blir jogging oavsett väder.. Hey, jag joggade ju i hagel när det va Vårruset ;)

så nu e det e spark i baken på mig.. UT Å SPRING!!!

UPPDATERING:

yes, jag klarade det ;) det blev bara 3 km men det e en lagom start, ska ju inte överanstränga mig å åka på benhinneinflammation direkt igen. jag hade dock extremt håll i en hel kilometer. Jättejobbigt. Varför får man håll?

Sambon blev förresten lite taggad när jag skulle ut så han hoppade i löparskorna å hängde med.. efter joggningen fortsatte vi här hemma med sit ups å armhävningar å jag gjorde diverse sjukgymnastövningar för min dåliga rygg.. Vi vill båda gå ner ungefär 5 kg var så vi sa att vi får försöka köra detta passet några kvällar i veckan, helst situps å de där övningarna varje kväll.. det vi vill bli av med sitter på våra magar å lovehandels... å så kan vi jogga 2 ggr i veckan för kondisen.. å så har jag ju ridningen också typ 3-4 dagar/vecka... Ska dra med darlingen till Cirkelfysen på Friskis oxå, för den va ju grym!!

Målvikten 70 för mig å 75 för sambon ska vara nådd tills vi åker på vår "bröllopsresa" den 29 oktober!! Vi vill ju vara smala å fina på fotona som tas på vårt bröllop på FIJI i november <3 :) längtar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar