måndag 11 juli 2011

Dag 309-312

ojoj nu har det varit fullt upp några dagar så inte hunnit skriva.. här kommer en sammanfattning..

I fredags så handlade jag en bukett rosor till min vän Sofie som hade förlovat sig på torsdagen i New York. Jag passade hennes lägenhet å de skulle komma hem på lördagen så jag satte in rosorna på deras soffbord med ett litet grattiskort :) tänkte att det skulle va lite speciellt när de kom hem..

sen stack jag å sambon in till stan å käkade tapas på Mosaik.. MUMS! Det blev ett glas rött..

sen gick vi vidare till lilla torg och TGI Fridays där vi delade på en efterrätt å delade på en drink... de e bäst på efterrätter å drinkar ;) Därefter strosade vi bort längst gågatan å gick på bio.. det blev Transformers 3. Lika bra som de första två!

i lördags blev det lite sovmorgon innan vi blev hämtade för att åka till Sövdesjön å bada bastuflotte :D såååå mysigt!! vi badade å bastade å solade å tuffade runt på sjön... det ska jag lätt göra igen!

här kommer bastuflotten in mot bryggan för att hämta oss


här sitter vi å solar å laddar upp inför bastubad


här e jag redo för första badet i sjön.. 22 grader!




när vi kom hem från sjön så blev det lite sol på balkongen

följt av en powernap... bastande gör mig alltid trött...

Kvällen spenderades på fest för att fira att en killkompis bott i Malmö i 4 år. Jag va väldigt duktig å tog det lugnt med drickan.. de flesta drack på för fullt.. jag drack 3 cider å en drink (rom å pepsi max).. that's it! för ett år sen så hade jag druckit 3 cider + 4-5 drinkar... så jag e nöjd!! å det va under 6 timmar...
Det va en tjej som va på festen, som jag känt ett par år som berättade att hon provat cambridgekuren.. hon gick ner 8 kg på 3 veckor men har sen gått upp 4 kg igen.. å det känns svårt.. hon har nog runt 20-25 kg att gå ner.. vi har pratat om det förut å hon har varit nyfiken på mitt itrimmande men har inte riktigt fallit för idén.. jag förklarade att det e tack vare itrim som jag har lyckats hålla mig i form efter v iktnedgången... att det lixom inte är viktnedgången som är det viktigaste utan vad som händer sen... att det handlar om ett nytt tänk.. Jag berättade också om LCHF-boken som jag läser nu... å efter vi diskuterat lite så erkände hon tatt det är kolhydrater som är hennes drog... hennes svaghet.. så LCHF kanske hade varit lösningen för henne? Jag sa dock till henne att det kanske är en idé att njuta av semestern nu å ta tag i vikten efteråt.. för risken är att det blir för jobbigt att ta det nu... så gjorde jag iaf!

Jag å darlingen på väg till festen


Söndagen blev det lite sovmorgon, sen åkte vi till min syrra i Höganäs för att fira hennes fölsedag. Mysigt!!Hon fick en fin klocka och ett 3vånings kakfat av oss å min andra syrra :) det blev uppskattat. Jag älskar det kakfatet så ska köpa ett till oss själva också i turkos..


Vi började kalaset med goda tårtor å sen begav vi oss ner till stranden å badade i en timme vid deras bryggor, rutschkanor å trampoliner.. sjukt kul! Sen blev det middag å mys å vi kom inte hem förrän vid tolv inatt.. GÄSP!

Idag va det jobbajobba å sen gick jag å min nyförlovade vän Sofie till La Roche å käkade tapas.. MUMS!! sen promenerade vi runt en sväng innan vi gick hem.. å nu e det sleepingtime!!

Sofie med ett glas Sangria på tapas restaurangen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar