tisdag 5 juli 2011

Dag 305-306

Igår blev det inget skrivet för jag va i lite lätt chock.. Pratade i mobil med min syrra när hon å hennes son plötsligt blev påkörda av en bil!!! Det va bilförarens fel, som hade tittat åt annat håll.. Jag hörde bara helt plötsligt en jäkla smäll å så hur min syster skrek å sen började min systerson skrika som bara den... jag blev så rädd... sen tog hon plötsligt luren å sa hysteriskt att hon blivit påkörd å blödde från huvudet... jag tog reda på var de va å ringde mina föräldrar som bor bara några gator bort... Sen hörde jag inte mer förrän nån timme senare när mina föräldrar ringde.. Jag va så rädd!! Tänk så snabbt en olycka kan hända.. när man gör nåt så vanligt som att gå över gatan.. nåt man gör varje dag... Som tur är så va det inga brutna ben.. dock ett jack i huvudet som fick sys, samt värk i nacke å kropp... hoppas verkligen att det inte blivit nån permanent skada i nacken!! Min systerson klarade sig med några mindre sår på benen, men stackarn va ju chockad! Det va vi alla.. Jag e tacksam att de är ok iallafall.

Förutom det så e det ganska bra.. dock för mkt utsvävningar på sistone.. imorse visade vågen 76,5 kg!!! Visserligen så e den officiella vägningen på fredag, för det e alltid sämst efter helgen... men det va ILLA att vågen stod så högt!! Så nu e det action som gäller!! Vikten ska ner tills på fredags vägning!!!

Dagens mat:
frukost - 2 dl yoghurt med havrefras, 1 äpple
lunch - 1 naturdiet smoothie
mellanmål - 1 naturdiet smoothie + 1 äpple
middag - coscoussallad med ölkorv

Idag blev det motion i form av mockning samt en promenad med hästen.. alltså jag gick bredvid å red inte (pga att han hade besök av kiropraktorn igår å behöver vila) plus att jag tog en 30 minuters promenad på lunchen.

Imorn ska jag upp å ta en morgonpromenad samt samma sväng i stallet å sen ta en powerwalk på kvällen. Heja heja!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar