fredag 19 augusti 2011

not worth it...

PCD dag 5 (351) - vikt 75,5 kg ( -2.8 )

En liten minskning på 2 hekto sen igår.. å igår åt jag precis vad jag skulle å promenerade sammanlagt 2 timmar så tycker det borde gått ner mer.. just nu känns det inte värt det... får se vad vågen säger imorn...

Började dagen med att gå till naprapaten.. kändes mkt bättre i ryggen men har ju fortfarande ont och är stel och orörlig.. Hon knäckte rätt lite av kotorna men fokuserade även mkt på musklerna runt ländryggen för de är så spända och det är tydligen dem som låser ländryggen på mig.. Jag fick några övningar att göra, ett par som handlar om att stretcha rump- och baksida lårmusklerna men även att jag måste lära mig att spänna magen utan att spänna ryggen.. För vi upptäckte att det gör ont i ryggen när jag spänner magen, och det är för att jag även spänner ryggen samtidigt.. och det är helt fel.. så det måste jag lära mig.. och så får jag inte svanka.. jag svankar mkt när jag tänker att jag ska vara ”rak i ryggen”.. helt fel.. Vilket min tränare sa till mig när jag red sist också.. Så nu ska jag fokusera på det och så tillbaka nästa vecka igen.. usch, det är dyrt att ha en dålig rygg :/

1 kommentar:

  1. Hej!
    Fin blogg du har!
    Alltid kul att kika in på nya viktbloggar.

    Håller själv på att gå ner i vikt.

    Har du några tips till mig?
    Jag kör renkur- pulver Slanka just nu. Ska ner 20-30 kg.

    Kom gärna förbi!
    http://motettslankareliv.webblogg.se

    SvaraRadera