måndag 15 augusti 2011

Bad news och nystart...

(Dag 347)

Mkt nytt idag… Dag 1 av LCD - omgång 2!

Startvikt 78,3 kg.

Har inte kunnat jogga eller powerwalkat pga ömmande benhinnor och smärtande vadmuskler… dessutom vilade hästen några dagar pga att han fick ryggont så ingen motion på hästryggen heller.. å det märks ju direkt.. vågen pekade uppåt rätt snabbt på 2 sådana veckor och stod i fredags på 77,6 kg!! katastrof!! :( så jag funderade och bestämde mig för att idag börja med ny LCD-kur.. nästan ett år sen jag började med VLCD (om 3 veckor).. Så nu kör jag 2 eller 3 veckor stenhårt.. inte bestämt mig riktigt än.. får se hur det går.. men minst 2 veckor. För er som inte kan detta innebär det att jag dricker/äter ersättningar 4 g/dag vilket blir totalt 800 kalorier om dagen.

Va lite orolig för att det skulle vara jobbigt att löpträna inför Iform-loppet (som är om 2 veckor) när jag går på LCD men nu är det problemet löst… jag har nämligen fått joggingförbud!!! :(

Det är en gammal ryggskada/problem som gör att jag praktiskt taget alltid har lite ont i ländryggen, och jag har fått mer å mer ont när jag joggat.. det fick jag även i våras när jag joggade mkt och det blev bättre när jag tog min nästan två månader långa paus från joggandet.. sen så började jag ju för några veckor sen igen och har blivit mkt sämre i ryggen.. idag när jag reste mig upp från sängen så slog det till riktigt ordentligt… så jag fick en akuttid hos naprapat idag… å hon gav mig absolut joggingförbud :( och jag måste lyda för jag har förstadiet till diskbråck och vill INTE riskera att få det… jag får gå lugnt, men helst hålla mig till cykling å ridning i övrigt.. eller typ crosstrainer på ett gym.. Så nu blir det inget iform-lopp för min del. Så jäkla trist.. å min joggingkarriär är härmed finito!

Har fått en korsettliknande sak som jag har på mig som ska få mig att våga slappna av trots smärtan.. å så antiinflammatoriskt/smärtstillande… problemet nu är dock att man ska äta dessa tabletter i samband med måltider… å nu har jag ju inga ordentliga måltider… smoothies e ju dricka… så jag ska försöka köpa massa barer så får jag ta tabletterna med dem.. annars kommer stackars lilla magen bli ledsen..

Så lite dystra nyheter idag … but life goes on även om jag inte får jogga! :)

UPPDATERING:

huuuu va hungrig jag är... första dagarna är inte roliga när man svälter... Har druckit tre smoothies å längtar efter en bar men har inte hunnit köpa nån... bra planerat va ... Glömde skriva att efter helgens onyttigheter så stod vågen på 78,3 kg imorse.. så LCD-kuren började med vågen på 78,3... dvs ca 6 kg mer än när jag nådde mitt mål i våras.. not good..

Mitt mål nu är 70-72 kg.. å jag vet vad min coach Patrik hade sagt om jag sa så.. att jag måste bestämma mig för EN vikt.. inte med några kilos spann.. Så ja, 70 kg e det jag vill nå! det innebär en viktminskning på 8 kg!! Det kommer jag ju aldrig lyckas med på 2 veckor.. ha ha.. snacka om ogenomtänkt.. men jag kör 2 veckor.. å siktar på 5 kg! har jag inte nått det så får jag köra en vecka till kanske.. sen kör jag 2+2 för att bli av med det sista! det kommer vara några undantag... 2 kräftskivor och min födelsedag! sen ska jag banne mig hålla mig i skinnet...

OJ, kom precis på att jag kommer missa alla godsaker på malmöfestivalen :( oh noo! Men det blir malmöfestivalen nästa år också så jag överlever!

Jag ska säga er att jag inser redan nu hur mkt småätande vanor som kommit tillbaka under sommaren.. När jag va på jobbet så va jag flera gånger på väg att ta frukt... å nu när jag kom hem va jag nära att ta en näve nötter.. å fick en impuls att att en macka.. Det är banne mig nyttigt att få detta avbrottet igen!! Småätandet e farligt!!

Ryggen gör ju ont som f*n å jag måste till stallet.. turligt nog så kan sambon följa med (och glad e han) så får han hjälpa till å passa på att rida :)

UPPDATERING 2:

Stannade vid Itrim på vägen till stallet å köpte på mig lite paket med barer.. det va såååå gott med en bar efter att bara ha druckti smoothies hela dan!!! :)

känner mig lite småhungrig nu men det e ok... gäller att dricka mkt vatten!!

Nu blir det dusch å sen spikmatta å värktabletter innan det e sovdags.. Natti natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar