söndag 7 augusti 2011

hästar hästar hästar

Dag 339

Gud vad min liv har blivit fyllt med hästar igen.. har varit många år som det bara funnits i bakhuvudet å jag bara ridit ibland.. men nu e jag i stallet 3-4 dagar per vecka och det e så härligt! Denna veckan har det varit Malmö Horse Show på Ribban, såå kul.. igår gick jag å Mange runt i flera timmar å tittade på terrängritten.. jag e så imponerad av fälttävlansryttarna, de är så modiga!! Idag tittade vi på team Chase och på företagshoppningen. I hoppningen så va två vänner från mitt stall med å tävlade, så kul att se!! Blir så sugen själv att tävla.. men samtidigt är jag ingen tävlingsmänniska.. Men hoppa vill jag göra!! Så det ska jag banne mig boka in snart! :) Några bilder från helgens terräng:




Vi badade förresten även igår å provade då vår nya vattentäta kamera ;)



Veckan har varit härlig.. I onsdags blev det sushi/vinkväll med fina vännerna Josefin å petra :) Såå mysigt.. Sen har jag haft ont i halsen från i torsdags, men inget brytit ut än, så förhoppningsvis så blir det inte mer än ont i halsen.. skumt.. Sen så tittade jag på lokalen till festen och den va jättebra så nu ska jag börja planera festen på riktigt!! Min vän Sofie hängde med till stallet igår å red lektion på Jack och det gick sååå bra! :) Igår va vi på 2 * 30 årsfest hos Josefin å patrik å det va en riktigt rolig fest!! Fullt ös ;)

Ingen joggning denna veckan.. vågar inte pga halsontet.. Har blivit tillsagd av en läkare att om man har ont i halsen eller nåt med lungorna så ska man INTE motionera för det kan bli farligt.. Så jag har promenerat mkt istället.. i torsdags så va jag å Mange ute en timme å promenerade, å igår promenerade vi i 3 h när vi gick runt terrängritten.. å idag har vi gått sammanlagt 1,5 h skulle jag tro.. Det känns i vaderna och tyvärr känns det som lite risk för benhinneinflammation igen... inte bra :( Så nu får jag ta det lite lugnt nån dag å känna efter.. bättre att vila en dag extra än att riskera att benhinneinflammationen bryter ut... det e så jobbigt att bli av med! Jag behöver köpa ett par sandaler med en bra sula som man kan promenera med.. vill inte gympaskor när det är så fint väder ju...

Maten har det gått sisådär med så vågen står kvar på ca 76 kg.. Dags för en ny plan!!

Men nu e jag för trött så nu blir det en liten filmkväll innan det är dags att avsluta helgen och lägga sig. Kram på er!!

1 kommentar:

  1. Hästar är ett bra sätt att hålla sig undan från onyttigt ätande, men man blir hungrig av att vara i stallet också...
    1990 gick ryttarVM i Stockholm. Jag hängde på stadion varje dag och såg all dressyr o all banhoppning. Men det som gjorde mest intryck (förutom Milton) var terrängmomentet. Fy, vilka läskiga hinder!!! Det är som du säger- det krävs stort mod för att rida fälttävlan.
    Ha det bra
    Kram Katarina

    SvaraRadera