måndag 23 augusti 2010

första individuella häsloanalysen

Även om det är 2 veckors tills jag och Amelie ska köra igång så va jag idag på min första hälsoanalys, med Kerstin på Itrim i västra Hamnen. Vi gick igenom lite vikthistorik och vilka mål jag har och hur jag ska nå dem. Jag fick även väga mig på deras våg som mäter lite allt möjligt, t ex ens aktuella vikt, fettprocent, kilo fett, kilo vätska, målvikt (25%fett) och hur många kilo fett att gå ner. Den visade lite annorlunda siffror idag jämfört med när jag va där för ett par veckor sedan. Nu visade den högre fettprocent men lägre målvikt, men Kerstin förklarade att den kan ändra sig lite från dag till dag så man skulle inte stirra sig blind på det. Vi bestämde min målvikt samt hur mkt jag ska väga när de 12 första veckorna har gått.

Vikt idag: 95,4 kg
fettprocent: ca 44 %
Målvikt: 73-75 kg
vikt v 12 (2 dec): 77 kg ( = minus 18 kg)

Med min längd 178 cm ger det mig ett BMI på 30,1 idag, och då jag väger 75 kg kommer mitt BMI ligga på ca 23.

Ser fram emot att se kilona rasa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar