måndag 5 september 2011

The end of an Era!

Ett år har gått (imorgon) och min viktblogg har kommit mot sitt slut. Jag kommer fortsätta med en ny blogg, men det kommer handla mer om mitt vanliga liv och inte ha fokus på vikt/mat/träning lika mkt.. Jag har den senaste månaden känt att jag inte har lika mkt att skriva och får lite dåligt samvete när jag skriver om annat vardagligt eller om jag inte skriver alls.. Och jag har från början sagt att viktbloggen skulle vara ett år.. 6 september har det gått ett år sen jag började med Itrim och det är imorgon.

Året som gått har lärt mig mycket. Hur viktigt det är med motion inte minst.. men självklart även kosten och alla dåliga vanor som jag hade.. Det är fortfarande en kamp mot kilona, men på en annan nivå.. Nu är det under kontroll.. när vågen närmade sig 100 kg så var det så överväldigande så det var svårt att veta var man skulle börja. Då kom Itrim in i bilden och gav mig verktygen för hur jag skulle komma över den där första tröskeln. Och det kommer jag alltid vara tacksam för! Jag tror på Itrim och vet att det fungerar.

Idag väger jag 20 kg mindre än för ett år sen och det känns fantastiskt! I dagsläget så vill jag gå ner runt 5 kg men det är ingen panik och jag är jättenöjd med hur jag ser ut och mår. De kilona kommer försvinna men inte med hjälp av barer och shaker utan av gammal hederlig motion och kanske lite low carb-kost. Nu handlar det inte om extrem viktnedgång längre utan nu är jag en normalviktig person som bara vill finjustera.

Jag ser oftast mig själv som en normalviktig person, men vissa dagar så är självbilden skev och jag ser mig som tjock igen. Det är något som blir bättre och bättre och som jag arbetar med. Man är aldrig nöjd.. För ett år sen hade jag gjort vad som helst för att få en kropp som jag har idag.. och det gjorde jag.. Jag är nöjd och glad över min kamp.. jag vann!! jag vann mot kilona!

Nu handlar det om att hålla vikten och förhoppningsvis bli av med några få till.. ingen big deal.. Viktigast att hålla.. kommer aldrig mer väga över det jag väger idag.. om det inte är pga en graviditet förstås. Men den dagen jag blir gravid så gäller det att inte gå upp för mkt.

Tack kära läsare för allt stöd! Det har varit så skönt att skriva av sig här under resans gång, och härligt att ni har funnits där och peppat in good times and in bad. Och det har varit peppande att följa era resor, vilket jag kommer fortsätta göra.

Nu börjar ett nytt år för mig. Jag ska på mitt livs drömresa, ska gifta mig och mycket annat spännande!

Följ mig gärna på min blogg http://eskilsdotter.blogspot.com/

TACK FÖR ALLT och LYCKA TILL! Vi ses i bloggen <3

2 kommentarer:

  1. Du har varit en sann inspirationskälla för mig när det varit tufft med min viktnedgång. Tack för alla kloka,roliga, tänkvärda och peppande rader från dig.
    Självklart kommer jag att läsa din nya blogg också.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. GRATTIS till din viktnedgång, du har kämpat hårt o fått fina resultat!

    Ska bli kul att följa din nya blogg...

    /Pelle

    SvaraRadera